D.U.K.

DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

Daugelį atsakymų į Jums rūpimus klausimus rasite šiame puslapyje. Jei neradote aktualios informacijos, prašome kreiptis į Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62 arba parašykite mums užpildydami užklausos formą.


Kokiais dokumentais nustatyta naudojimosi vandentiekiu ir nuotakynu tvarka?
Naudojimosi vandentiekiu ir nuotakynu tvarką nustato:
  • Vandentvarkos ūkio naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministro 1996 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 172 (Žin., 1996, Nr. 125-2923, aktuali redakcija).
  • Atsiskaitymo už patiektą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 127 (Žin., 2007, Nr. 17-637, aktuali redakcija).
  • Viešosios vandens tiekimo sutarties standartinės sąlygos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 126 (Žin., 2007, Nr. 17-636, aktuali redakcija).
  • Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros naudojimo ir priežiūros taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-629 (Žin., 2007, Nr. 19-742).
Kaip galima pranešti apie suvartotą šaltą vandenį?
Deklaravus tuos pačius šalto vandens skaitiklio rodmenis, kitą mėnesį pateikiama sąskaita su praėjusio mėnesio vandens skaitiklio rodmenimis.

Apie suvartotą vandenį UAB „Šiaulių vandenys“ galima pranešti:
  • elektroniniu paštu skaitikliai@siauliuvandenys.lt,
  • apmokant sąskaitą, įrašyti į sąskaitos šaknelę grafoje „IKI“,
  • apmokant sąskaitą internetu, įrašyti laukelyje „IKI“,
  • telefonu (8 41) 59 22 62,
  • faksu (8 41) 59 22 71,
  • bendrovės Klientų aptarnavimo tarnyboje (Vytauto g. 103),
  • elektroninių sąskaitų sistemoje (http://esaskaitos.siauliuvandenys.lt/).
Galima mokėti už vidutinį per mėnesį suvartojamą vandens kiekį, kuriuo remiantis kiekvieną mėnesį bus paskaičiuojama sąskaita. Tai patogu gyventojui atsiskaitant e. sąskaita. Pavyzdžiui, pusę metų kiekvieną mėnesį mokate už 5 kub. m vandens, o pasibaigus šiam laikotarpiui, patikrinami skaitiklio rodmenys ir pateikiama išlyginamoji sąskaita. Jei permokėta, suma įskaitoma sekančioms sąskaitoms dengti.
Kur deklaruoti karšto vandens skaitiklių rodmenis?
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-208, nuo 2009 m. kovo 1 d. karšto vandens tiekėjas Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų vartotojams yra AB „Šiaulių energija“. Šios paslaugos įtrauktos į AB „Šiaulių energija“ sąskaitas.
Kas nustato šalto vandens paslaugų kainą?
2013 m. spalio 31 d. Šiaulių miesto savivaldybės taryba sprendimu Nr. T-241 ir Šiaulių rajono savivaldybės taryba sprendimu Nr. T-230 patvirtino naujas UAB „Šiaulių vandenys“ geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų bei pardavimo kainas. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija 2013 m. lapkričio 21 d. nutarimu Nr. O3-701 konstatavo, kad Šiaulių miesto ir Šiaulių rajono savivaldybių tarybų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos nustatytos be pažeidimų. Patvirtintos vandens paslaugų kainos taikomos nuo 2014 m. sausio 1 d.

Pasikeitus nacionalinei valiutai, galiojančios kainos litais buvo perskaičiuotos eurais ir patvirtintos 2014 m. rugpjūčio 28 d. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-238 bei Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. rugsėjo 18 d. sprendimu Nr. T-213. Kainos eurais įsigaliojo nuo 2015 m. sausio 1 d.

UAB „Šiaulių vandenys“ vandens paslaugų kainos paskaičiuotos vadovaujantis Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3-92 patvirtinta „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodika“ (Žin., 2006, Nr. 143-5455, 2011, Nr. 89-4303, aktuali redakcija).

Vandens paslaugų kaina yra išgryninta, kad klientas žinotų už ką jis moka. Pagal metodiką kaina nustatoma šioms veikloms: pardavimui, geriamojo vandens tiekimui ir nuotekų tvarkymui. Pardavimo kainoje yra paskaičiuotos šalto vandens skaitiklių įrengimo, metrologinės patikros, remonto ir kitos išlaidos, susijusios su klientų aptarnavimu, sąskaitų paruošimu ir informavimu. Pagal metodiką privaloma į vandens paslaugų tarifą įtraukti pardavimo kainą, nes tai yra sudėtinė kainos dalis.
Koks vidutinis suvartojamo geriamojo vandens kiekis nustatytas gyventojams?
Vadovaujantis 2015 m. rugsėjo 10 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 989 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimo Nr. 127 „Dėl atsiskaitymo už patiektą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ 4 punktu, UAB „Šiaulių vandenys“ apskaičiavo ir patvirtino vidutinį Šiaulių miesto savivaldybės viešojo geriamojo vandens tiekimo teritorijoje ir Šiaulių rajono savivaldybės Aukštelkės, Ginkūnų, Vijolių kaimuose ir kitose aptarnaujamose teritorijose suvartojamo geriamojo vandens kiekį – 1,7 kub. m gyventojui per mėnesį. Taikomas nustatytas kiekis įsigaliojo nuo 2018 m. sausio 1 d.

Vidutinio suvartojamo geriamojo vandens kiekio taikymo atvejai:
  1. Jei dėl techninių ar kitų priežasčių nėra galimybės įrengti šalto vandens apskaitos prietaiso. Tokiu atveju vartotojas už geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugą atsiskaito pagal nustatytą vidutinį suvartotą geriamojo vandens kiekį, t. y. 1,7 kub. m gyventojui per mėnesį.

  2. Jei vartotojo patalpose įrengtas vandens skaitiklis ne dėl vartotojo kaltės sugedo (įstrigo sparnuotė, sugedo skaičiavimo mechanizmas ar pan.) ir vartotojas informavo (raštu, telefonu, elektroninio ryšio priemonėmis) bendrovę apie šį gedimą, suvartoto geriamojo vandens ir/ar nuotekų kiekis (kol bus įrengtas ar pakeistas vandens apskaitos prietaisas) nustatomas pagal vidutinį suvartojamo geriamojo vandens kiekį, t. y. 1,7 kub. m gyventojui per mėnesį.

  3. Jei vartotojas atsisako įleisti UAB „Šiaulių vandenys“ įgaliotą atstovą atlikti geriamojo vandens apskaitos prietaiso apžiūrą (t. y. įrengti ar pakeisti vandens skaitiklį, atlikti jo metrologinę patikrą, patikrinti vandens apskaitos prietaiso techninę būklę, eksploatavimo sąlygas, patikrinti vandentiekio įvado ir/ar nuotekų išvado techninę būklę, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka sustabdyti geriamojo vandens tiekimą įsiskolinusiam vartotojui). Tokiu atveju vartotojui nuo atsisakymo įleisti dienos (atsisakymo įleisti diena laikoma diena, kurią vartotojas informavo, kad atsisako įleisti bendrovės įgaliotą atstovą atlikti tam tikrus aukščiau išvardintus veiksmus arba pirma kalendorinė diena, pasibaigus registruotame laiške nurodytam terminui) suvartoto geriamojo vandens ir/ar nuotekų kiekis skaičiuojamas taip: vidutinis suvartoto geriamojo vandens kiekis (1,7 kub. m gyventojui per mėnesį) padauginamas iš koeficiento 2. Tokiu būdu suvartoto geriamojo vandens ir/ar nuotekų kiekis skaičiuojamas tol, kol bus atlikti tam tikri aukščiau išvardinti veiksmai.
Kaip skaičiuojami delspinigiai gyventojams, jei laiku neatsiskaitoma už vandens paslaugas?
Gyventojai sąskaitas už vandens paslaugas gauna iki kiekvieno mėnesio 10 d. ir jas turi apmokėti ne vėliau kaip iki mėnesio paskutinės kalendorinės dienos. Jei gyventojas nustatytu laiku neatsiskaito už suvartotą vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas, įskaitant pardavimo kainą, delspinigiai pradedami skaičiuoti nuo pirmos kito mėnesio dienos. Už kiekvieną pavėluotą dieną yra paskaičiuojami 0,02 (dviejų šimtųjų) procento dydžio delspinigiai nuo laiku nesumokėtos sumos iki tol, kol sąskaita yra apmokama. Delspinigių sąskaitos yra atskiros ir siunčiamos su sąskaitomis už vandens paslaugas.

Jei sąskaitos už vandenį yra apmokamos laiku ir nėra įsiskolinimo, delspinigiai neskaičiuojami. Taip pat delspinigiai neskaičiuojami savivaldybės sprendimais pripažintoms socialiai remtinoms šeimoms ir socialiai remtiniems vienišiems asmenims.

Delspinigių skaičiavimas yra viena iš prevencinių priemonių, skatinančių laiku apmokėti sąskaitas.

Delspinigiai skaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 127 patvirtintu „Atsiskaitymo už pateiktą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašu“ (Žin., 2007, Nr. 17-637, aktuali redakcija) ir kitais teisės aktais.
Kaip dažnai yra atliekama šalto vandens skaitiklių, įrengtų butuose ar privačiuose namuose, periodinė patikra?
UAB „Šiaulių vandenys“ daugiabučių namų butuose ir privačiuose namuose vykdo įrengtų šalto geriamojo vandens apskaitos prietaisų, kurie nuosavybės teise priklauso bendrovei, metrologinę patikrą ir sustojusių, sugedusių vandens skaitiklių keitimą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. 4-523 patvirtintu „Dėl teisinei metrologijai priskirtų matavimo priemonių grupių sąrašo ir laiko intervalų tarp periodinių patikrų sąrašo patvirtinimo", daugiabučių namų butuose ir privačiuose namuose įrengti šalto vandens skaitikliai yra keičiami kas 6 metai. Vykdant šalto geriamojo vandens apskaitos prietaisų keitimą pagal bendrovės patvirtintą grafiką, apskaitos prietaisai keičiami metrologiškai patikrintais ir užplombuojami bendrovės lėšomis.

Jei šalto vandens skaitiklis sugedo (sustojo skaičiavimo mechanizmas, įstrigo sparnuotė), būtina nedelsiant pranešti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybai tel. (8 41) 59 22 62. Bendrovė prietaisą pakeičia metrologiškai patikrintu savo lėšomis per 5 darbo dienas.
Ar galima patiems nuimti šalto vandens skaitiklio plombą, jei norite remontuoti vidaus vandentiekio vamzdyną? Kur kreiptis?
Savavališkai nutraukti šalto vandens skaitiklio plombą griežtai draudžiama! Tačiau jei name, bute keičiamas vandentiekio vamzdynas, dažnai, norint atlikti darbus, tenka nuplėšti skaitiklio plombą. Apie numatomus atlikti darbus gyventojas privalo informuoti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62. Sutartu laiku atvykęs bendrovės darbuotojas užfiksuos vandens skaitiklio rodmenis ir nuims plombą. Tik tuomet bus galima vykdyti darbus. Juos baigus, gyventojas privalo vėl informuoti bendrovę „Šiaulių vandenys“ ir sudaryti sąlygas sutartu laiku užplombuoti vandens skaitiklį.

Pasitaiko, kad namo viduje, bute likviduojant avariją reikia nuplėšti šalto vandens skaitiklio plombą. Tokiu atveju namą eksploatuojančios organizacijos atstovas privalo surašyti aktą, kuriame užfiksuoja vandens skaitiklio rodmenis plombos nuėmimo metu. Aktas surašomas dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo abi šalys, vienas egzempliorius paliekamas gyventojui. Likvidavus avariją, gyventojas apie šį faktą nedelsiant turi informuoti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62. Gyventojui patogiu laiku atvykęs „Šiaulių vandenų“ darbuotojas patikrins apskaitos prietaiso rodmenis ir perplombuos vandens skaitiklį. Plombavimo paslauga nemokama.
Ką daryti sugedus (sustojus) šalto vandens skaitikliui? Kur kreiptis?
Jei šalto vandens skaitiklis ne mechaniškai pažeistas, o sugedo (sustojo skaičiavimo mechanizmas, įstrigo sparnuotė), būtina nedelsiant pranešti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybai tel. (8 41) 59 22 62. Bendrovė prietaisą pakeičia metrologiškai patikrintu savo lėšomis per 5 darbo dienas.
Ką daryti jei įtariate, kad šalto vandens skaitiklis neteisingai rodo?
Kai vartotojas suabejoja šalto vandens apskaitos prietaiso rodmenų teisingumu (per daug rodo ar visai nerodo), jis gali pareikalauti tiekėjo atlikti neeilinę geriamojo vandens apskaitos prietaiso metrologinę patikrą (kreiptis į UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62).

Bendrovė organizuoja neeilinės geriamojo vandens apskaitos prietaiso metrologinės patikros atlikimą, jei pageidauja, dalyvauja ir pats vartotojas.

Jei patikros metu nustatoma, kad vandens apskaitos prietaisas viršija vandens skaitikliui leistiną nuokrypį, vandens skaitiklis yra brokuojamas. Vartotojui nemokamai sumontuojamas kitas techniškai tvarkingas skaitiklis. Tokiu atveju vartotojui vandens paslaugų mokestis už paskutinį mėnesį yra perskaičiuojamas.

Jei patikros metu nustatoma, kad skaitiklis techniškai tvarkingas, vartotojas padengia neeilinei patikrai patirtas tiekėjo sąnaudas.
Jei gyventojas nepraneša apie šalto vandens skaitiklio gedimą?
Tenka pripažinti, kad yra nesąžiningų vartotojų, kurie nepraneša apie sugedusius vandens skaitiklius, tyčia juos sugadina ir naudoja vandenį. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 332 ir 589 str. numato administracinę nuobaudą už tyčinį vandens apskaitos mazgų ar jų dalių sunaikinimą, sugadinimą.

Mechaniškai pažeidus, sugadinus šalto vandens skaitiklį, plombą, vartotojas turi nedelsiant pranešti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybai tel. (8 41) 59 22 62.

Vadovaujantis vandentvarkos ūkį reglamentuojančiais teisės aktais, nuo tos dienos, kai kontrolierius užfiksuoja skaitiklių pažeidimą, sunaudoto geriamojo vandens kiekis nustatomas skaičiuojant, kad vanduo tekėjo 0,35 (trisdešimt penkių šimtųjų) metro per sekundę greičiu 24 valandas per parą per visą nustatyto pažeidimo laikotarpį. Jeigu pažeidimo laikotarpio nustatyti neįmanoma, sunaudoto geriamojo vandens kiekis apskaičiuojamas ne ilgesniam kaip vieno mėnesio laikotarpiui.
Kur kreiptis, jei įvyko gatvės vandentiekio ar nuotekų tinklų avarija?
Jei įvyko vandentiekio ar nuotekų tinklų avarija gatvės tinkluose, praneškite UAB „Šiaulių vandenys“ Centrinei dispečerinei tel.: (8 41) 52 44 42; 8 615 24 222. Paskambinus šiais telefonais Jums taip pat bus suteikta informacija apie kiekvieno vandens tiekimo nutraukimo priežastis ir trukmę, mieste vykdomus vandentiekio ir nuotakyno remonto darbus.
Kur kreiptis, jei bute ar privačioje namų valdoje įvyko vandentiekio avarija?
Jei vandentiekio avarija įvyko bute

UAB „Šiaulių vandenys“ geriamąjį vandenį daugiabučio namo gyventojams tiekia iki namo įvadinio skaitiklio imtinai. Iki tos pačios ribos bendrovė eksploatuoja ir vandentiekio tinklus. Namo vidaus vandentiekio ir nuotekų vamzdynus eksploatuoja daugiabutį namą prižiūrinti organizacija (daugiabučio namo savininkų bendrija ar kita namų ūkio eksploatavimo bendrovė). Todėl įvykus vandentiekio avarijai bute, reikia kreiptis į daugiabučio namo savininkų bendrijos pirmininką ar į Jūsų namą administruojančią bendrovę.

Jei likviduojant avariją reikia nuplėšti šalto vandens skaitiklio plombą, namą eksploatuojančios organizacijos atstovas privalo surašyti aktą, kuriame užfiksuojami vandens skaitiklio rodmenys plombos nuėmimo metu. Aktas surašomas dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo abi šalys, vienas egzempliorius paliekamas gyventojui. Likvidavus avariją, gyventojas apie šį faktą nedelsiant turi informuoti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62. Jums patogiu laiku atvyks bendrovės darbuotojas ir perplombuos šalto vandens skaitiklį. Plombavimo paslauga nemokama.
 
Jei vandentiekio avarija įvyko privačioje namų valdoje

Privačių namų valdų vartotojams prie vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sutarties pridedamas vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo tinklų eksploatavimo ribų aktas (sutarties priedas Nr. 2), kuriame yra nustatytos vartotojo ir vandens tiekėjo, t. y. UAB „Šiaulių vandenys“, atsakomybės ribos. Vandentiekio avarijos atveju, gedimą savo lėšomis šalina tinklų eksploatavimo ribų akte nustatyta šalis.

Jei likviduojant avariją reikia nuplėšti šalto vandens skaitiklio plombą, apie tai vartotojas privalo informuoti UAB „Šiaulių vandenys“. Darbo dienomis kreiptis į Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62, poilsio ir švenčių dienomis – į Centrinę dispečerinę tel. (8 41) 52 44 42; 8 615 24 222. Atvykęs bendrovės darbuotojas nuima šalto vandens skaitiklio plombą, surašo aktą, kuriame užfiksuojami vandens skaitiklio rodmenys, ir vartotojui leidžiama tvarkytis vidaus vandentiekio vamzdynus. Likvidavus avariją, būtina apie tai nedelsiant informuoti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62. Vartotojui patogiu laiku atvykęs bendrovės darbuotojas perplombuos šalto vandens skaitiklį. Plombavimo paslauga yra mokama.
Kur sužinoti, ar parduodamo buto/namo savininkas pilnai atsiskaitęs už UAB „Šiaulių vandenys“ paslaugas?
Prieš perkant butą/namą reikėtų įsitikinti, ar buvęs buto/namo savininkas pilnai atsiskaitęs už UAB „Šiaulių vandenys“ teikiamas paslaugas. Šią informaciją, Jums pareikalavus, privalo suteikti parduodamo buto/namo savininkas, pateikiant pažymą, arba kartu ateiti į UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą (Vytauto g. 103) ir Jums bus suteikta reikalinga informacija.
Per kiek laiko išduodama pažyma apie atsiskaitymą su UAB „Šiaulių vandenys“ parduodant butą/namą? Kiek laiko pažyma galioja?
Parduodant butą/namą, nurašius šalto vandens skaitiklio rodmenis, pažyma apie atsiskaitymą už vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą išduodama tą pačią dieną ir galioja 10 dienų.
Kaip nutraukti geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų tvarkymo sutartį parduodant butą/namą?
Apie planuojamą geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų tvarkymo sutarties nutraukimą reikia informuoti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62. Jums patogiu laiku atvyks vandens apskaitos kontrolierė, kuri užfiksuos šalto vandens skaitiklio rodmenis. Po to reikia atvykti į Klientų aptarnavimo tarnybą (Vytauto g. 103) kur, pateikus apmokėjimą iki užfiksuotų skaitiklio rodmenų įrodantį dokumentą, bus išduota pažyma apie atsiskaitymą su UAB „Šiaulių vandenys“.
Ar reikia sudaryti paslaugų teikimo sutartį, jei buityje yra naudojamas šulinio vanduo, o nuotekos išleidžiamos į centralizuotus nuotekų tinklus?
Su UAB „Šiaulių vandenys“ būtina sudaryti paslaugų teikimo sutartį, jei individualių namų gyventojai šulinio vandenį naudoja ne tik želdiniams laistyti, bet ir buityje, o nuotekas išleidžia į centralizuotus nuotekų tinklus. Sudarius sutartį, vartotojas turi įsirengti vandens skaitiklį šulinio vandens apskaitai, pagal kurio duomenis atsiskaitys už nuotekų tvarkymą kiekvieną mėnesį. Vandens skaitiklį bendrovė išduos nemokamai.

Jei nustatomas savavališkas prisijungimas prie nuotekų tinklo, namo savininkui surašomas aktas, kuriame nurodoma savavališko prisijungimo data ir prijungto nuotekų išleistuvo skersmuo. Apie pažeidimą informuojama savivaldybės vykdomoji institucija ir jų įgalioti pareigūnai, kurie turi teisę surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolą pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 332 ir 589 str. Esant savavališkam nuotekų prijungimui, šalinamų nuotekų kiekis nustatomas skaičiuojant, kad nuotekos tekėjo 0,35 (trisdešimt penkių šimtųjų) metro per sekundę greičiu 24 valandas per parą, esant 0,65 (šešiasdešimt penkių šimtųjų) nuotekų tinklų skersmens užpildymui, laikotarpiu nuo savavališko prijungimo dienos iki savavališko prijungimo pašalinimo dienos. Jeigu savavališko prijungimo dienos neįmanoma nustatyti, pašalintų nuotekų kiekis skaičiuojamas nurodytu būdu, tačiau ne ilgesnį kaip už vieno mėnesio laikotarpį.

Įsiteisėjus teismo sprendimui, pažeidėjas privalo ne tik atlyginti bendrovei padarytus nuostolius, bet ir sumokėti administracinę nuobaudą pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 332 ir 589 straipsnius.

Dažniausiai privačių valdų savininkai neturi jokių dokumentų, liudijančių prisijungimo laiką, todėl kyla daug problemų sužinojus, kad teks mokėti didelę sumą. Raginame savininkus atvykti į Klientų aptarnavimo tarnybą (Vytauto g. 103, tel. (8 41) 59 22 62) ir su UAB „Šiaulių vandenys“ sudaryti paslaugų teikimo sutartis. Sudarant sutartį, bus reikalingi privačios valdos nuosavybę patvirtinantys dokumentai, tapatybės kortelė (arba pasas) ir dokumentai, įrodantys pajungimo datą.
Ar reikia sudaryti paslaugų teikimo sutartį, jei paviršinės (lietaus) nuotekos yra prijungtos prie paviršinių nuotekų tinklų?
Prijungti paviršinių (lietaus) nuotekų tinklus prie paviršinių nuotekų tinklų be UAB „Šiaulių vandenys“ leidimo yra draudžiama! Prisijungti galima tik gavus leidimą. Gyventojui sutarties sudaryti nereikės, už paslaugas mokėti nereikės.

Nustatoma atvejų, kai privačių namų savininkai prie buitinių nuotekų tinklų savavališkai prisijungia paviršinių nuotekų tinklus. Dažniausiai tokie pažeidimai nustatomi gatvėse, kuriose nėra paviršinių nuotekų tinklo. Tuomet namo savininkui surašomas aktas, kuriame nurodoma savavališko prisijungimo data, baseino plotas, nuo kurio surenkamos paviršinės nuotekos (pvz. stogo, žemės sklypo). Nuotekų kiekis paskaičiuojamas vadovaujantis 2015 m. spalio 15 d. patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-743 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymo Nr. D1-193 „Dėl paviršinių nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo“ bei vandentvarkos ūkį reglamentuojančiais teisės aktais. Tokiu atveju privačių namų savininkai privalo sumokėti už išleistą nuotekų kiekį bei atjungti savavališkai prijungtą tinklą.
Kaip žiemą apsaugoti vidaus vandentiekio vamzdynus nuo užšalimo?
Tinkamai neapsisaugojus nuo šalčio, vandens vartotojai gali sulaukti daug nepatogumų ir rūpesčių dėl užšalusių vandentiekio vamzdynų. Vadovaujantis vandentvarkos ūkį reglamentuojančiais teisės aktais, vandens vartotojai užtikrina ir atsako už geriamojo vandens naudojimo įrenginių taip pat ir vandens apskaitos mazgo priežiūros reikalavimų vykdymą. Dėl vamzdynuose užšalusio vandens gali sugesti skaitiklis ar įvadas. Primename, kad sugadintus įrenginius savo lėšomis atstato vandens vartotojai.

Vamzdžiuose užsistovėjęs vanduo greičiau užšąla. Į šį faktą derėtų atkreipti dėmesį tiems, kurie linkę vandenį taupyti. Avarijos dažnai įvyksta ir negyvenamuose namuose ar be priežiūros paliktuose būstuose. Patikrinkite ir pasirūpinkite, kad vandens apskaitos mazgai būtų tinkamai apšiltinti ir, kad esant neigiamai oro temperatūrai neužšaltų vandentiekio įvadai ir skaitikliai. Norint išvengti nuostolių, patariame ir rekomenduojame:
  • Nuo šalčio turi būti apsaugoti vandentiekio įvadai ir skaitikliai (užsandarinti patalpas, techninius koridorius, kuriuose yra vandentiekio sistema, patikrinti, ar sandariai uždaryti langai). Įrenginius ir vamzdynus gyventojai gali apšiltinti termoizoliacinėmis medžiagomis, izoliaciniu porolonu ar kitomis šilumą sulaikančiomis medžiagomis.
  • Labai svarbu, kad patalpoje, kurioje yra vandentiekio sistema, nebūtų skersvėjo, nes tokiomis sąlygomis jau esant 1-2 laipsnių šalčio, vanduo pradeda užšalti. Patalpų, kuriose yra inžineriniai įrengimai, temperatūra neturi būti žemesnė negu +5 °C.
  • Vartotojai privalo užtikrinti, kad jų teritorijoje esantys vandentiekio ir nuotekų tinklai bei įrenginiai nebūtų užstatyti, neprieinami, užtvindomi, neužšaltų, neapledėtų tinklų šulinių dangčiai, neužlietų paviršinis vanduo. Vandentiekio ir nuotekų tinklų šuliniai turi būti sandariai uždengti dangčiais.
  • Jei užšalo vandentiekio įrenginiai ar vamzdynai, patariama juos šildyti karštu vandeniu, elektriniais šildytuvais. Jokiu būdu negalima šildyti atvira ugnimi, nes gali sugesti skaitiklis ar išsilydyti įrengimų medžiagos.
  • Jei oro temperatūra atšąla iki 30 ar net 40 laipsnių, rekomenduojama leisti vandeniui tekėti iš čiaupo bent silpna srovele.
Daugiau informacijos suteiks UAB „Šiaulių vandenys“ Centrinė dispečerinė tel.: (8 41) 52 44 42; 8 615 24 222.
Kaip tapti UAB „Šiaulių vandenys“ elektroninių sąskaitų sistemos vartotoju? Kokia nauda Jums?
Elektroninių sąskaitų savitarnos svetainė prieinama visiems UAB „Šiaulių vandenys“ klientams (gyventojams, įmonėms, organizacijoms).

Bendrovė siūlo atsisakyti popierinių sąskaitų ir pasirinkti elektroninę. Elektroninę sąskaitą galima gauti keliais būdais, rinkitės Jums patogiausią.

1 būdas.
 Apie pageidavimą nuo šiol gauti elektroninę sąskaitą galite pranešti UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybai el. paštu aptarnavimas@siauliuvandenys.lt arba tel. (8 41) 59 22 62. Reikės pateikti Jūsų sąskaitos mokėtojo kodą, vardą, pavardę ir adresą. Identifikavus Jūsų duomenis, sąskaitas gausite į savo elektroninį paštą.

2 būdas.
 Prisijunkite prie bendrovės elektroninių sąskaitų sistemos adresu www.siauliuvandenys.lt, pasirinkite Elektroninės sąskaitos, tada - Registracija. Suvedus prašomus duomenis, į Jūsų el. paštą bus išsiųsta nuoroda, registracijai užbaigti reikės paspausti ją.
Aktyvavus nuorodą, prisijunkite prie paskyros. Svetainės meniu pasirinkite Paskyros valdymas, tada dalyje Priskirti mokėtojai įveskite mokėtojo kodą (nurodytas Jūsų sąskaitoje) ir asmens tapatybei nustatyti - asmens kodą. Atlikus veiksmus, paskyrą uždarykite ir prisijunkite iš naujo. Prisijungę, pateksite į savo elektroninių sąskaitų svetainę. Svetainės meniu pasirinkite Kontaktai ir pažymėkite: Sąskaitą pageidauju gauti elektroniniu paštu.

3 būdas.
 Prisijunkite prie bendrovės elektroninių sąskaitų sistemos adresu www.siauliuvandenys.lt, pasirinkite Elektroninės sąskaitos.
Prisijungimo vardas: Jūsų sąskaitos mokėtojo kodas.
Slaptažodis: dėl laikino slaptažodžio prašome kreiptis el. paštu aptarnavimas@siauliuvandenys.lt. Reikės pateikti Jūsų sąskaitos mokėtojo kodą, vardą, pavardę ir adresą. Identifikavus Jūsų duomenis, laikinas slaptažodis bus išsiųstas į Jūsų el. paštą. Prisijungę prie sistemos, pasikeiskite slaptažodį.
Prisijungę prie paskyros, svetainės meniu pasirinkite Kontaktai ir pažymėkite: Sąskaitą pageidauju gauti elektroniniu paštu.
Jei jungiantis kilo klausimų, prašome kreiptis į UAB „Šiaulių vandenys“ Klientų aptarnavimo tarnybą tel. (8 41) 59 22 62.
 
ELEKTRONINIŲ SĄSKAITŲ SISTEMOJE galėsite matyti sąskaitų archyvą nuo 2009 m., taip pat informaciją apie mokėtinas sumas, delspinigius. Galima pasitikrinti ir deklaruoti šalto vandens skaitiklių rodmenis, matyti suvartojamo vandens statistiką. Esant poreikiui, elektroniniu būdu galėsite užsisakyti UAB „Šiaulių vandenys“ papildomai teikiamas paslaugas.

Sistema patogi dar ir tuo, kad čia galima suformuoti kelis mokėtojus skirtingais adresais (pvz. jei esate kelių butų savininkas). Tai padaryti galite svetainės meniu pasirinkę Paskyros valdymas ir suvedus kito mokėtojo duomenis.
 
NAUDA JUMS:
  • Jūsų sąskaitos nenukeliaus kitu adresu ir nepasimes.
  • Sąskaitą gausite daug greičiau nei įprastu paštu (iki kiekvieno mėnesio 10 d.).
  • Visada būsite tikri, kad sąskaitą gausite laiku, jos niekas neatplėš ir neperskaitys.
  • Savo sąskaitas galėsite peržiūrėti bet kada ir bet kurioje pasaulio vietoje, kur tik yra galimybė prisijungti prie interneto.
  • Jei sąskaitą apmokate internetu, negaišdami laiko galėsite prisijungti prie savo banko ir apmokėti.
  • Nesikaups popierinės sąskaitos. Pasirinkus elektronines sąskaitas, sąskaitos įprastu paštu Jums nebebus siunčiamos.
Kas mėnesį sąskaitoms ruošti, vokuoti bei pristatyti į namus išeikvojama daug popieriaus ir energijos išteklių. Atsisakydami popierinių sąskaitų, Jūs prisidėsite prie aplinkos tausojimo. UAB „Šiaulių vandenys“ veikla yra tiesiogiai susijusi su aplinkosauga, todėl skatiname prisidėti ir Jus.
Kaip elektroniniu būdu užsakyti ir gauti pažymą apie bute/name deklaruotų asmenų skaičių?
Pirmiausia gyventojas, kurio vardu gyvenamosios patalpos nuosavybės teise yra įregistruotos VĮ Registrų centre, turėtų prisijungti prie bet kurio šalies banko elektroninės bankininkystės.

Prisijungus, pasirinkite kategoriją e.paslaugos, toliau rinkitės - Elektroniniai valdžios vartai, toliau - Gyventojams, toliau – susiraskite paslaugą pavadinimu Pažymos gyvenamosios patalpos savininkui (-ams) apie jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis išdavimas. Toliau rinkitės kategoriją Šiaulių miesto savivaldybės administracija, o jei esate Šiaulių rajono gyventojas, rinkitės – Šiaulių rajono savivaldybės administracija. Toliau, suvedus prašomus asmens duomenis ir pasirinkus, kur pateikti pažymą, spauskite mygtuką Užsakyti.

Ši pažyma išduodama nemokamai vieną kartą per metus.


Parašykite mums